Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
 
Îi trebuie neamului acestuia o generaţie care să se jertfească, o generaţie de viteji şi de patrioţi până la nebunie. În toate timpurile au fost căutaţi oamenii de treabă, dar niciodată n-am avut mai mare nevoie ca acum de luptători hotărâţi, de oameni vrednici şi de  caracter pe care să nu-i abată nimic din drumul lor, să nu-i ademenească nici strălucirile deşarte ale puterii, nici pofta de un trai mai îndestulat, nici slava cea ieftină şi trecătoare, pe care o vântura de colo-colo huietul mulţimii. Alexandru Vlahuta
Alexandru Vlahuta

Sponsorizare şi Mecenat

 

Sponsori ai activităţilor Asociaţiei Culturale Pro Basarabia şi Bucovina:

S.C. Libraria Mihai Eminescu S.R.L. - martie 2012
Sprjin pentru donarea de carte romaneasca in cadrul unor manifestari culturale in Basarabia

S.C. Amplus International S.R.L. - martie 2012
Sprijin pentru spatiu expozitional si stand de carte in cadrul "Targului de Carte si Muzica Amplus 2012" din Cadrul Muzeului National de Istorie a Romaniei

S. C. Industrialexport S. A / Presedinte Vasile Bratu - mai 2011
Sprijin pentru realizarea de excursii tematice in Romania pentru studentii si elevii Basarabeni aflati la cursuri in licee si universitati din ţară.

S.C. Amplus International S.R.L. - martie 2011
Sprijin pentru spatiu expozitional si stand de carte in cadrul "Targului de Carte Amplus 2011" din Cadrul Muzeului National de Istorie a Romaniei

S.C. Cosmetis Oriflame Romania / Presedinte Monica Silvia Tatoiu - martie 2005
Sprijin pentru oferirea de premii participantilor la manifestarea culturala "Luna Basarabiei"

Banca BCR - februarie 2005
Sprijin pentru diferite activitatit culturale ("Luna Basarabiei editia a XV-a",difuzari de carte romaneasca, sprijinirea de lacase de cult ortodoxe pe teritoriul Basarabiei, alte manifestari stiintifice)

S.C.Anticexlibris S.R.L. - 2003
Sprijin pentru utilarea cu carti romanesti a institutiilor de cultura si educatie din Basarabia

Banca BCR - martie 2003
Sprijin pentru realizarea proiectului cultural "Basarabia intre trecut si prezent"

Banca CEC - martie 2003
Sprijin pentru acoperirea cheltuielilor cu organizarea manifestarii "Sarbatoarea martisorului in traditia Basarabeana", manifestare din cadrul concursului "Istoria si civilizatia romaneasca de alungul secolelor" 2003

Banca BCR - mai 2001
Sprijin pentru desfasurarea de activitati cu caracter umanitar in Basarabia si Romania

Banca BRD - noiembrie 2001
Sprijin pentru organizarea de manifestari cultural artistice cu prilejul zilei de 1 Decembrie

Lista in curs de actualizare...

 

Download model contract sponsorizare
sponsorizare contract

Download model contract mecenat
model contract mecenat

Operatiunile de sponsorizare si mecenat sunt reglementate prin Legea 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, iar tratamentul fiscal al acestora sub aspectul deductibilitati si taxei pe valoarea adaugata pentru operatiunile constand in acordarea de bunuri, executarea de lucari sau prestarea de servicii, este reglementat de Lega 571/2003 privind Codul fiscal al Romaniei.

Sponsorizarea reprezinta actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul sponsorizarii.

Pe de alta parte, sponsorizarea este o plata in bani sau in natura facuta catre o organizatie non-profit sau catre o persoana sustinuta de o astfel de organizatie, in achivalentul anumitor beneficii cum ar fi promovarea si dreptul companiei care sponsorizeaza de a cere organizatiei/persoanei sponsorizate sa-i afiseze in locuri vizibile logo-ul si principalele elemente de identificare, pe scurt sa-i faca publicitate.

Pentru sponsorizare, obiectul comunicarii il constituie produsul sau marca, iar operatia in sine presupune relatii cu dublu sens si cu obligatii reciproce.

Cel care realizeaza o sponsorizare urmareste prin aceasta sa obtina avantaje comerciale in sensul cresterii notorietatii, o dezvoltare a imaginii de marca, inclusiv punerea cat mai mult in valoare a celui care sustine sponsorizarea.

Restrictii atunci cand se face o sponsorizare

  • Sponsorizarea nu presupune obtinerea unor avantaje sau inapoierea bunurilor respective.
  • Persoanele fizice sau juridice din Romania nu pot efectua activitati de sponsorizare din surse obtinute de la bugetul de stat.

Mecenatul este definit ca persoana care protejeaza artele, literatura, stiinta, mecena.

Din punct de vedere juridic, potrivit O.G. 36/1998, mecenatul este un act de liberalitate prin care o persoana fizica sau juridica numita mecena transfera, fara obligatie de contrapartida directa sau indirecta, dreptul sau de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare catre o persoana fizica, ca activitate filantropica cu caracter umanitar, pentru desfasurarea unor activitati in domeniile cultural, artistic, medico-sanitar sau stiintific, etc.

Pentru mecenat, obiectul il reprezinta institutia, mecenatul bazandu-se pe finantare fara o contraprestatie. Operatiunea de mecenat se realizeaza cat mai discret posibil.

Mecenatul are o motivatie sociala, impactul sau pozitiv realizandu-se pe termen mediu si lung, prin asocierea numelui companiei (sau persoanei) cu implicarea in sustinerea activitatii respective.

Ca si beneficiari, spre deosebire de sponsorizare, in cazul menenatului acestia nu pot fi decat persoane fizice si nu juridice.

Asemanator cu donatia, si in cazul mecenatului, beneficiarul nu are obligatia de a aminti compania /persoana care l-a sprijinit.

Deductibile din impozitul pe profit sunt doar cheltuielile de sponsorizare si mecenat

Potrivit art. 31, contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat pot deduce sumele aferente din impozitul pe profit daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: se incadreaza in limita de 3‰ din cifra de afaceri si nu depasesc 20% din impozitul pe profit datorat. (Capitolul III, Art 31, paragraf (4)). Aceste prevederi, care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2004 , anuleaza orice prevederi contrare din Legea sponsorizarii.

Precizari:

• Sponsorizarea trebuie sa fie inregistrata in contabilitate in anul pentru care se face plata impozitului (anul anterior momentului platii efective)

• O firma are dreptul sa acorde sponsorizari si peste limitele mentionate mai sus, dar pentru suma ce depaseste limita indicata se plateste impozit pe profit

- - - - - - - - - - - - - - -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Index | Despre | Misiune | Viziune | Statut | Organizare | Filiale | Rapoarte | Evenimente |Galerie | Calendar | Proiecte | Parteneriate | Media | Articole | Publicatii | Arhiva | Istoric-Doc | Legaturi | Cultura | Harta Site | Blog | Comentarii | Opinie | Contact

Pagina sus

 

 

Apreciaţi pagina noastră de facebook pentru a fi la curent cu noile acţiuni ACPBB

 
   

Parteneri

DRP

UNIBUC

Hurmuzachi

Institutul Limbii Romane

convergente europene

Romania Breaking News

Centru Bucovinean de Arta

Secțiune parteneri în curs de actualizare...

  • Directioneaza 2% din valoarea impozitului dvs. catre Asociatia Culturala Pro Basarabia si Bucovina, sprijinind astfel activitațile Asociației în beneficiul Identității Naționale Românești și a Reîntregirii Neamului Românesc!
    » Formularul 230 »

 

SEO

SEO Radar

 

ClickLink.ro Inscrie-te in TOP !